stickyimage

Polskie Forum Płatności Zbliżeniowych i NFC 2012 już 27 września!

Czytaj więcej
http://www.nfcidea.pl/wp-content/uploads/2017/03/cryptotech-banner.jpghttp://www.nfcidea.pl/wp-content/uploads/2017/03/cryptotech-banner.jpghttp://www.nfcidea.pl/wp-content/uploads/2017/03/cryptotech-banner.jpghttp://www.nfcidea.pl/wp-content/uploads/2017/03/cryptotech-banner.jpghttp://www.nfcidea.pl/wp-content/uploads/2017/03/cryptotech-banner.jpg

Marketing/Reklama

NFC to najbardziej dynamicznie rozwijająca się technologia na świecie. Dzisiaj większość użytkowników telefonów z NFC to testerzy, biorący udział w jednym z ok.200 programów pilotażowych na świecie. Szacuje się, że do końca roku 2012 w dziesięciu najbardziej popularnych aplikacjach na telefon komórkowy będą usługi NFC (Gartner). Do roku 2014 wartość transakcji zbliżeniowych przekroczy 50 miliardów dolarów (Juniper). W 2015 roku telefonów służących do płatności zbliżeniowych NFC będzie już ok. 860 milionów, a co drugi sprzedany telefon będzie telefonem z NFC (Frost&Sullivan).

Wszystkie te dane dają nam obraz bardzo dużego i chłonnego rynku. Rewolucyjna technologia NFC dzięki łatwości użytkowania i szerokiej możliwości zastosowania zyska sobie w niedługim czasie rzeszę zwolenników. Jest to technologia nowoczesna, przez co jej zastosowanie marketingowe to zupełnie nowe pole i możliwości dla reklamy.

NFC w telefonie z punktu widzenia użytkownika oszczędza czas (ponad trzykrotnie skraca czas transakcji), zwiększa wygodę płatności i korzystania z programów lojalnościowych, pozwala na lepszą kontrolę nad środkami finansowymi i lepsze zarządzanie kontami, umożliwia dostęp do większej ilości informacji i aplikacji. Wszystko to 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Technologia NFC stworzyła nową jakość UX (User Experience – doświadczenie użytkownika). User Experience jest terminem wprowadzonym w latach 70-tych i opisuje całość wrażeń z użytkowania produktu, czyli jak sprawdza się on w praktyce z punktu widzenia konsumenta. Interakcja z takim produktem musi być dla niego przyjemna, sprawiać satysfakcję, musi być on atrakcyjny dla użytkownika zarówno pod względem wyglądu jak i funkcjonalności i ergonomii. Dzięki zadbaniu o UX sukces odniósł np. laptop, odtwarzacz mp3, czy nawet Internet. Telefon z NFC spełnia wszystkie wymagania konsumenta, gwarantując pozytywny User Experience – jest wygodny, funkcjonalny, nowoczesny i atrakcyjny.

Rozpatrzmy teraz parę przykładów wykorzystania NFC w marketingu. Każdy terminal NFC może przesyłać do telefonu poza danymi lub informacją także reklamę. Kasowniki i czytniki kart miejskich w metrze, autobusie czy tramwaju oprócz sprzedaży lub skasowania biletu przez komunikację bliskiego zasięgu mógłby przesyłać link do strony internetowej produktu lub producenta albo reklamę w formie filmiku, MMSa czy obrazka. Punkt sprzedaży (POS) w sklepie oprócz przyjęcia płatności mógłby wysyłać reklamę produktu, reklamę sklepu w postaci informacji o promocjach lub o otwarciu nowych placówek , a także zaproszenie do programu lojalnościowego w postaci np. linka, co, dzięki ominięciu „papierkowej roboty” i konieczności wydawania nowej karty, ułatwi klientowi przystąpienie i branie udziału w takim programie. Smart postery, czyli plakaty zaopatrzone w NFC Tag mogą, po zbliżeniu telefonu do Taga, wysyłać informację o produkcie, o producencie, o sklepie, o filmie (w przypadku plakatu kinowego) lub tez o innych produktach tej samej marki, najbliższych sklepach, gdzie produkt jest dostępny czy też informację o promocjach w toku i przyszłych.

Marketing mobilny oparty o NFC to możliwość dokładnego docierania do grupy docelowej. Wszystkie reklamy, które trafią na telefon konsumenta przy korzystaniu z NFC mogą być dopasowane i dostosowane do jego indywidualnych potrzeb i zainteresowań. Terminal, w momencie połączenia z urządzeniem z NFC może sprawdzić jakie są na nim programy lojalnościowe, gdzie najczęściej dokonywane są zakupy, po jakim obszarze porusza się jego użytkownik. Dzięki temu reklama jest lepiej ukierunkowana, nie jest traktowana jako spam i ma większą skuteczność.

Możliwości są niezliczone. Wszędzie tam gdzie konsumenci będą korzystać z możliwości NFC pojawia się perspektywa reklamy. Biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju technologii i zastosowań NFC stoimy przed największym rynkiem marketingowym od wprowadzenia telewizji. Wykorzystajmy ta sposobność.